Hoe kunnen we je helpen?

Waaruit bestaat mijn afrekeningsfactuur?

Op je afrekeningsfactuur staat een eindafrekening van je jaarlijkse verbruik. Die berekening baseren we op de meterstanden die je jaarlijks doorgeeft aan je distributienetbeheerder. Als die meterstanden niet opgenomen zijn, geeft de distributienetbeheerder ons een schatting gebaseerd op je voorbije verbruik.

 

Hoe berekenen we je afrekeningsfactuur?

Het totale bedrag op je afrekeningsfactuur is een som van je verbruik, kosten van de distributienetbeheerder, taksen en heffingen. Van dat totaal trekken we de door jou reeds betaalde voorschotten af. Wanneer je doorheen het jaar minder betaalde dan die totale kosten, dan zal je het resterende bedrag moeten bijbetalen. Betaalde je tussendoor meer dan de totale kosten, dan betalen we je het verschil terug. Op basis van die berekening herbekijken we je voorschotbedrag voor het komende jaar.

 

Hoe weet ik of ik geld terugkrijg of moet betalen?

Staat er een min-teken ("-") voor het bedrag, dan heb je een tegoed en krijg je op de vervaldatum van je factuur geld terug van ons. Staat er geen teken voor het bedrag, dan moet je dat bedrag bijbetalen.

Waaruit bestaat mijn afrekeningsfactuur?

Waar staat wat op je afrekeningsfactuur?

 

  1. Dit zijn onze contactgegevens. Wanneer je een vraag hebt kan je ons via deze gegevens bereiken.
  2. Dit is je distibutienetbeheerder. Is er een storing aan het netwerk in je buurt, dan moet je die contacteren.
  3. Dit zijn jouw klantnummer en factuurnummer.
  4. Dit zijn de details over het adres waaroli we geleverd hebben.
  5. Dit is de berekening van hoe we tot jouw afrekeningsbedrag komen.
  6. Dit is jouw EAN-code.
  7. Dit is de leveringslieriode waaroli de factuur van toeliassing is.
  8. Dit is het totaalbedrag dat je moet betalen of tegoed hebt.
  9. Dit is de vervaldatum van je factuur.

Is dit niet het antwoord dat je zocht?

Bekijk eerst even de andere vragen. Misschien vind je daar meer uitleg.

Kreeg je nog steeds geen antwoord op je vraag?

Neem gerust contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.